benteby.blogg.se

Projekt 3, oredigerade bilder, del 1

Kategori: Allmänt

f/ 6,3        s= 1/125             ISO= 100           fotot taget i CR format
Oliver sitter ner i skogen längs en bunker, och tänder sin cigarett. klockan är placerad på hans vänsterhand för att synas så mycket som möjligt. Jag backade och zoomade in mycket för att inte få någon fisheye effekt. 
Bilden är lite mörk men den låga ISO:n gör det möjligt för mig att ljusa upp bilden utan att försämra kvalitéen.
f/ 5,6         s= 1/125            ISO= 100              Fotot taget i CR format
Här sitter oliver på samma ställe med bilden är tagen från en annan vinkel. cigaretten är tänd och han andas ut röken från den. Mitt fokus i denna bild är röken från hans mun och jag förökte få med klockan lite i fokus. klockan är placerad på hans vänstra hand. vi kan se en ljusstrimma på klockan också för vilket jag hoppas omedvetet lägger den i fokus. Jag zoomade in så mycket sm möjligt men naturen tillät inte mer, men blev ändå nöjd med resultatet.
Här ligger han och "chillar" på en åker med en cigarett i munnen. När jag såg alla kvistar sticka upp från fältet visste jag att det kunde bli snyggt om hade rätt skärpdjup. Om man höjer ljusstyrkan kan man se en bunder i bakgrudnen. jag blev väldigt nöjd med bilden, men kunde vara lite bättre om fötterna varit med.
f/ 7,1          s= 1/100           ISO= 100           fotot taget i CR format
När jag tog bilden ville jag lägga maximalt fokus på klockan, och försöka tydligöra att klockan var i fokus heal tiden. bilden blev helt okej.
 
 
Kommentera inlägget här: